Имам следния проблем След смяна на водната си помпа разместих без да искам зацепването на коляновия с разпределителния вал а не ги бях белязал Започнах да правя центровка по белези но на коляновия вал на демпферната шайба няма никакъв белег От нета видях че при зацепване се ползва някаква пластина Може ли без тази пластина да направя центровка на двата вала Помпата я дават че не се центрова защото постоянно поддържа високо налягане Алфата е 2.4JTD 98г. 136к.с.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Зацепване на ангренаж
Collapse
X
-
Купи си един нов ремък и действай според упътването.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtml
След като го опънеш завърти един два оборота на ръка за проверка.Ако "ударят"клапаните сваляш отново ремъка и опъваш пак
Успехsigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.
-
Точно това е точното зацепване на снимките както е дадено.Имаш един белег които за разпределителния вал ти е ясен къде е.Коляновия вал се зацепва някъде около 9 часа.Водиш се по оригиналните резки на ремъка,които са нарисувани с бяла боя.Сложиш ли резката на ремъка на белега на разпределителния вал,другата резка остава да е за коляновия вал.Пак казвам някъде около 9 часа се пада,да сочи белега на вала.След монтажа,резките на ремъка и белезите на двата вала трябва да съвпаднали.Ролката се опъва до там че плаващата й стрелка трябва да сочи към дупчицата.Ако са ти изтрити резките на ремъка или ги няма.Купуваш нов ремък Геитс там ги има задължително.Зацепването на ГНП-то не те интересува в какво положение е.След зацепване задължително въртиш на ръка два или още по добре четири оборота на коляновия кал,като сравниш белезите дали съвпадат отново и какво се случва с опъването на ремъка.Успех!5 Ланчии зад гърба си!
И една Alfa 166 със смесени чуства засега!
Comment
-
Благодаря колеги. Запалих колата но не я пробвах защото има доста свалени части а се стъмни. Работи добре но се чудя дали има смисъл да търся по оптимален вариант чрез преместване на зъб напред или назад с цел по-голяма пъргавина Но това ще стане утре когато ще мога да я пробвамALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Готово Зацепването го направих така Сложих белязката на ангренажния ремък съвпадната с белега на ангренажното колело Слагайки белязката на ремъка на колелото на коляновия вал се зачудих защото белязката на ремъка изоставаше от белега на колелото с малко Запалих я така и това беше най-вероятно досегашната ми центровка За пробата преместих спорната белязка на следващият зъб на коляновият вал където белега на ангренажният ремък пак бягаше и този път с повече но в обратна посока Може би съм дал зъб предварение Или колата преди това е била със зъб закъснение Но сега има разлика във вървенето Усеща се малко повече пъргавина Засега не усетих някакви вибрации или трептения Все пак ако съм със зъб предварение може ли да има някакви последствия за двигателя За вървенето ми хареса въпреки че я покарах само 2-3км.ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Колега, така и така си решил да финишираш мотора, вземи му врътни направо 5-6 зъба, поне да не се мъчиш ти - всеки ден по един зъб, разглобяване, сглобяване си е чанч все пак. А по темата - със сигурност колата ти няма да върви и работи по-добре с нарушен синхрон между коляновия и разпределителния валAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
При смяна на ангренаж на 2.0 TS освен използването на пети за фиксиране на разпределителните валове, гледам, че се ползва индикаторен часовник за определянето на ГМТ. Освен този способ има ли маркер за ГМТ на коляновия вал?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Повтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения При едното положение ми беше старата центровка а при второто сегашната Сега колата е чувствително по-пъргава като двигателя работи малко по-твърдо От тази по-твърда работа си мисля че съм със зъб предварение но не изключвам това да е правилната настройка Засега ще я оставя така а ще продължа да проучвам ако съм със зъб напред се предполага че ще имам детонационно горене което също характеризира твърдата работа та това детонационно горене дали ще ми финишира бързо мотора Все пак се надявам това да е правилната настройка защото ми хареса вървенетоALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Има белези на новия ремък - съвпадаш ги с тези на коляновия вал и десния разпределителен и при поставени пети всичко трябва да е ок. "Часовника" е желателен за по-голяма сигурност, но ако слагаш "Пауъргрип" няма да имаш проблеми.
---------- Post added at 10:37 ---------- Previous post was at 10:35 ----------
Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщениеПовтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения При едното положение ми беше старата центровка а при второто сегашната Сега колата е чувствително по-пъргава като двигателя работи малко по-твърдо От тази по-твърда работа си мисля че съм със зъб предварение но не изключвам това да е правилната настройка Засега ще я оставя така а ще продължа да проучвам ако съм със зъб напред се предполага че ще имам детонационно горене което също характеризира твърдата работа та това детонационно горене дали ще ми финишира бързо мотора Все пак се надявам това да е правилната настройка защото ми хареса вървенетоAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
[QUOTE=iveli;961230]Повтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения
Ремъка не съм го сменял защото е на 25000км Белезите му все още се виждат Незнам каква марка е защото ми го сменяха като взех колата Сега спазих посоката на въртене и най-вероятно се надявам да съм спазил и съмнителната белязка на коляновия вал и белязката на десния разпределителен вал със белязките по ремъкаALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
[QUOTE=iveli;961683]Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщениеПовтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения
Ремъка не съм го сменял защото е на 25000км Белезите му все още се виждат Незнам каква марка е защото ми го сменяха като взех колата Сега спазих посоката на въртене и най-вероятно се надявам да съм спазил и съмнителната белязка на коляновия вал и белязката на десния разпределителен вал със белязките по ремъкаAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
Белега на коляновия вал е на малката шайба тази която върти ангренажният ремък не пистовата и си е направо засечка а не драскано Може да има и на маховика но откъм ангренажа също има белег Нали идеята е по резките на ремъка да се наредят валовете Може би ако ремъкът нямаше резки щеше да се наложи да търся белег на маховика за да го съвпадна с нещо защото отначало чуденето беше тази резка на малката шайба на коляновия вал с какво да я съвпадна а то се оказа с ремъкаALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Погледни аутодатата и ще разбереш за какво ти говоря няма начин НЕменте ремък и оригинална "шайба" да не съвпаднат зъбците - затова те посъветвах да го свериш с маховика
на разпределителния вал белега е между зъбите и би трябвало като поставиш белега със зъб на ремъка, при спазена посока на ремъка (стрелките надясно или надписите към теб) този на коляновия вал да съвпадне, ако не стане има нещо гнило и търсиш други белези и начини за зацепване. Щом личат белезите би трябвало да може да се прочете и марката на ремъка - виж да не са ти сложили някой "модерен" който се къса точно на около 30 х. км. и тогава зъб напред, зъб назад ще ти е най-малкия проблемLast edited by kiko73; d.m.y г., 18:35.AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
Comment